مرحله 1: با ثبت نام تماس نگیرید ثبت نام کنید

یکی از اولین اقداماتی که می توانید برای کاهش تماس های بازاریابی تلفنی انجام دهید، ثبت شماره تلفن خود در دفتر ثبت ملی عدم تماس است. این رجیستری توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ایالات متحده مدیریت می شود. برای ثبت نام، نکات زیر را دنبال کنید:

  1. از وب سایت رسمی تماس نگیرید در donotcall.gov دیدن کنید.
  2. روی “ثبت تلفن” یا گزینه مشابهی کلیک کنید.
  3. اطلاعات مورد نیاز، از جمله شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را پر کنید.
  4. ثبت نام خود را از طریق ایمیل تأیید ارسال شده توسط FTC تأیید کنید.

با ثبت شماره تلفن خود، بازاریابان تلفنی از نظر قانونی موظفند پس از اضافه شدن شماره شما به رجیستری، از تماس با شما خودداری کنند. با این حال، ممکن است تا 31 روز طول بکشد تا ثبت نام به طور کامل اجرایی شود.

مرحله ۲: مسدود کردن تماس‌های ناخواسته

در حالی که ثبت نام در رجیستری تماس نگیرید یک مرحله مهم است، ممکن است تمام تماس های بازاریابی تلفنی را به طور کامل حذف نکند. برای کاهش بیشتر تماس های ناخواسته، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. استفاده از برنامه‌های مسدودکننده تماس: برنامه‌های مسدودکننده تماس را روی تلفن هوشمند خود نصب کنید، مانند Truecaller یا Hiya که می‌توانند شماره‌های بازاریابی تلفنی شناخته شده را شناسایی و مسدود کنند.
  2. فعال کردن ویژگی های داخلی مسدود کردن تماس: بسیاری از تلفن های هوشمند دارای ویژگی های داخلی مسدود کردن تماس هستند که به شما امکان می دهد شماره های خاص یا تماس گیرندگان ناشناس را مسدود کنید.
  3. تنظیم حالت “مزاحم نشوید": حالت “مزاحم نشوید” را در ساعات خاص یا همیشه فعال کنید تا تماس‌های شماره‌های ناشناس یا مسدود شده را بی‌صدا کنید.
  4. با ارائه‌دهنده خدمات تلفن خود تماس بگیرید: برخی از ارائه‌دهندگان خدمات تلفن، خدمات یا ویژگی‌های دیگری برای مسدود کردن تماس ارائه می‌کنند. برای پرس و جو در مورد گزینه های موجود با ارائه دهنده خود تماس بگیرید.

اجرای این اقدامات می تواند به میزان قابل توجهی تعداد تماس های بازاریابی تلفنی شما را کاهش دهد.

مرحله 3: در مورد اطلاعات شخصی خود محتاط باشید

بازاریاب‌های تلفنی اغلب شماره تلفن‌ها را از راه‌های مختلف، از جمله خرید لیست‌ها یا حذف آنها از وب‌سایت‌ها، به دست می‌آورند. حفاظت از اطلاعات شخصی شما در به حداقل رساندن تماس های ناخواسته بسیار مهم است. نکات زیر را در نظر بگیرید:

  1. هنگام اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود محتاط باشید: از ارائه شماره تلفن خود، به‌ویژه هنگام پر کردن فرم‌ها یا نظرسنجی‌های آنلاین، خودداری کنید مگر در موارد ضروری.
  2. انصراف از اشتراک‌گذاری اطلاعات: هنگام تعامل با مشاغل یا سازمان‌ها، گزینه‌های انصراف را بررسی کنید تا از اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس شما با اشخاص ثالث جلوگیری شود.
  3. خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی را بخوانید: قبل از ارائه شماره تلفن خود به یک شرکت، خط‌مشی رازداری آن‌ها را مرور کنید تا متوجه شوید که آنها چگونه اطلاعات شخصی را مدیریت می‌کنند.
  4. استفاده از روش‌های تماس جایگزین: در صورت امکان، به جای شماره تلفن خود، روش‌های تماس جایگزینی مانند ایمیل را ارائه دهید.

با هوشیاری در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود، می توانید شانس دریافت تماس های بازاریابی تلفنی ناخواسته را کاهش دهید.

مرحله 4: گزارش تخلفات

اگر با وجود اقدامات پیشگیرانه همچنان به دریافت تماس های بازاریابی تلفنی ناخواسته ادامه می دهید، مهم است که هرگونه تخلف را گزارش دهید. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  1. جزئیات را یادداشت کنید: تاریخ، زمان و شماره تلفن هر تماس ناخواسته‌ای را که دریافت می‌کنید، ثبت کنید.
  2. گزارش به FTC: یک شکایت با FTC در ftccomplaintassistant.gov یا با شماره تلفن 1-888-382-1222 ارسال کنید.
  3. با دفتر دادستان کل ایالت خود تماس بگیرید: بسیاری از ایالت ها قوانین و سازمان های اجرایی خود را در رابطه با تماس های بازاریابی تلفنی دارند. برای راهنمایی بیشتر با دفتر دادستان کل ایالت خود تماس بگیرید.

گزارش تخلفات به مقامات کمک می‌کند تا علیه بازاریاب‌های تلفنی که «رجیستری تماس نگیرید» و سایر مقررات را نادیده می‌گیرند، اقدام کنند.

منابع : 

  1. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) - وب سایت رسمی FTC اطلاعات جامعی در مورد مقررات بازاریابی تلفنی، ثبت نام تماس نگیرید، و گزارش تخلفات ارائه می دهد.
  2. دفتر حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) - CFPB منابع و راهنمایی هایی را در مورد حمایت از مصرف کننده ارائه می دهد، از جمله اطلاعات تماس های بازاریابی تلفنی و نحوه رسیدگی به آنها.
  3. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) - FCC ارتباطات از راه دور در ایالات متحده را تنظیم می کنداطلاعاتی در مورد گزینه های مسدود کردن تماس و ثبت شکایت ارائه می دهد.

این منابع معتبر اطلاعات قابل اعتمادی را در مورد تماس های بازاریابی تلفنی ارائه می دهند و منابع ارزشمندی را برای کمک به افراد برای توقف موثر تماس های ناخواسته ارائه می دهند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...